Hvilket arkformat er mest brukt på utskrifter?

Her finner du alt som omhandler layout og utskrifter i MultiCAD
Post Reply
MultiCAD
Posts: 119
Joined: 06 Mar 2009 14:03

Hvilket arkformat er mest brukt på utskrifter?

Post by MultiCAD »

Har et lite spørsmål: Hvilket arkformat/størrelse er mest brukt på utskrifter? I gamledager var tegningene i A2- og større. Trenger jeg en ny plotter for å plotte store tegninger, eller holder det med A4-skriver?
Rocky1
Posts: 1
Joined: 29 Mar 2009 17:44

Re: Hvilket arkformat er mest brukt på utskrifter?

Post by Rocky1 »

Bruker A3-skriver selv, og mener det ikke er nødvendig med større ark. Anskaffelsesprisen bli for høy i forhold til nytten. A4-ark er for små for å få leselige tegninger. Søkte litt rundt på nettet for å finne pris; billigste på Kelkoo er Canon Inkjet Printer Pixma iX4000 Color A3 til 2740. Vet ikke kvaliteten men burde være OK.
Se linken for mer info. http://shopping.kelkoo.no/ssc-114901-a3 ... totalprice
1'r-en
Posts: 1
Joined: 29 Mar 2009 20:47

Re: Hvilket arkformat er mest brukt på utskrifter?

Post by 1'r-en »

Personlig foretrekker jeg at alle utskrifter av byggetegninger ol. er i A2 format. Jobber endel med kart, derfor er det tvingende nødvendig å ha større skriver/plotter. Alt er avhengig av hvilke tegninger som skal skrives ut og hvilke krav mottakerne har. Vet om flere som foretrekker større enn A3-format.
Har lagt ved bildet av min skriver. Ny pris ca. 15 500.-
canon-lp24-b.jpg
canon-lp24-b.jpg (26.74 KiB) Viewed 16113 times
HåvardM
Posts: 5
Joined: 26 Mar 2009 23:21
Location: Østre Gausdal
Contact:

Re: Hvilket arkformat er mest brukt på utskrifter?

Post by HåvardM »

Jeg bruker en Canon Inkjet Printer Pixma iX4000 selv. Den fungere fint og utskriftene blir upåklagelig. Eneste med A3 format er at de fleste foretrekker 1:50 tegninger og da kan det bli trangt på et A3 ark. Går greit hvis man ikke tegner større en vanlige eneboliger/hytter
Post Reply