Databasen gir feilmelding ved oppdatering

For nyere info se http://www.multicad.no
Locked
Øystein
Posts: 9
Joined: 23 Mar 2009 21:21

Databasen gir feilmelding ved oppdatering

Post by Øystein »

Jeg har ved flere anledninger laste ned en ny versjon av MultiCad, men får stadig en feilmelding på nedlasting av databasen. er det noen som hvet hva dette skyldes, og evt. hva jeg kan gjøre for å rette på problemet? (vedlagt ligger en skjermutskrift av feilmeldingen)
Feilmelging ved nedlasting av MultiCad-database.doc
Feilmelding ved lasting av database
(196.5 KiB) Downloaded 2580 times
User avatar
LX-3
Posts: 4
Joined: 25 Feb 2009 21:49

Re: Databasen gir feilmelding ved oppdatering

Post by LX-3 »

Du kan jo forsøke å sette en ny sti når du installerer MultiCAD. Tror det ligger under "Tilpasset" under installasjonen. Dersom du velger "no to all" når du får spørsmål om databasen, kan det føre til feilmelding, men jeg er ikke helt sikker.
"For livet glade gutter går solen aldri ned"
kleiven
Posts: 3
Joined: 22 Jul 2010 12:53

Re: Databasen gir feilmelding ved oppdatering

Post by kleiven »

Øystein wrote:Jeg har ved flere anledninger laste ned en ny versjon av MultiCad, men får stadig en feilmelding på nedlasting av databasen. er det noen som hvet hva dette skyldes, og evt. hva jeg kan gjøre for å rette på problemet? (vedlagt ligger en skjermutskrift av feilmeldingen)
Feilmelging ved nedlasting av MultiCad-database.doc

Korleis er det å få oppdatert ny versjon (2010) når eg får opp at programmet er deaktivert pga tidsbegrensning. Den forrige versjon er slettet, da dette var å anbefale, og lisens er betalt.
User avatar
LX-3
Posts: 4
Joined: 25 Feb 2009 21:49

Re: Databasen gir feilmelding ved oppdatering

Post by LX-3 »

Hei. Tror det er noe galt med lisensen din. Husker du hvor den ligger? Prøv å flytte lisensen til ett annet sted, så skal MultiCAD kunne åpnes. Lisensen til light- versjonen kan ligge i C:\Programfiler\Multicad. Ellers ligger lisensen mest sannsynlig i Mine dokumenter. Det kan jo være at du trenger ny lisens, i såfall kan du sende en mail til support@multicad.no
"For livet glade gutter går solen aldri ned"
Locked