[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/db/dbal.php on line 110: Undefined array key "cached" [phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/db/dbal.php on line 111: Undefined array key "normal" [phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/db/dbal.php on line 112: Undefined array key "total" [phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/session.php on line 885: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:2922) [phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/session.php on line 885: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:2922) [phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/session.php on line 885: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:2922) [phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/functions.php on line 3391: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:2922) [phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/functions.php on line 3393: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:2922) [phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/functions.php on line 3394: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:2922) [phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/functions.php on line 3395: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:2922) MultiCAD Brukerforum • Se emne - Her er mitt hus
Dette forumet brukes til opp/nedlasting av filer som er produert fra, om og i MultiCAD. Dette innbefatter databaser, prosjekt-, terreng- og layoutfiler og bildefiler laget av eller om MultiCAD. Filene kan fritt lastes ned og brukes av alle brukere. Opplasting av annet materiell automatisk bli slettet.
Ser fin ut denne tegningen Du vet at det går an å lage navn på nivåene, slik at det blir lettere å finne frem i de forskjellige etasjene. Ellers savnet jeg et snitt, men la merke til at du har tegnet terenglinjen, så alt er klart, er gjerne bare ikke kommet med. Kunden din får en kjempe plass på loftet, med disse takoppløftene.
Stor plass kunne han fått, men kommunen stoppet prosjektet. Foreløpig er ingeting gjort. Synd for kunden som måtte betale for tegningene og ikke får bygge.
Her er snittet og et par fasader. Snittet laget jeg ved å eksportere fasaden med målsetting og deretter kun snittet. Tegningene la jeg oppå hverandre i layout, slik at målsettingen kom korrekt. På fasaden tegnet jeg også inn skygge under kassene ol. [attachment=1]
Du har taket på dette. Når jeg tegner skygge, bruker jeg å tenke meg at solen står litt diagonalt på huset, slik at skyggen treffer litt på skrå. Da vil skyggen av søylene bli synlig litt vedsiden av, på veggen bak. Evt. inntrek eller fremtrekk på veggen vil også bli synlig med skygge på bakenforliggende vegg. På gavelveggen vil det da bli skygge kun under takutstikket på ene siden av gavlveggen. Vet ikke om du har prøvd skyggeleggingen i layout oppsettet, der du angir målestokk osv. der kan du få skyggen automatisk, ved å plasere solen slik du vil i forhodl til huset. Denne fungsjonen fungerer bra i de fleste tilfeller, men det er en forutsettning at du har lagt takstein på taket.
Har prøvd automatisk skyggelegging, men i dette prosjektet brukte jeg skyggepolyon. Tegnet på skyggen som et vanlig polygon etter at fasaden var eksportert til layout.
Jeg har også forsøkt automatisk skyggelegging, men må prøve og feile en del før det blir bra. Opplever ofte at hele fasaden blir skyggelagt hvis en ikke "treffer" med sola for hver eksport. Noen tips?
Har selv hatt disse problemene, så jeg gikk over til å tegne skyggepolygon manuelt. Går nesten like raskt det som å få hele greia automatisert. Vet ikke hvordan man kan få korrekt skygge på en måte uten å måtte prøve å feile. Hadde jo vært kjekt dersom vi slapp det