Her er mitt hus

Dette forumet brukes til opp/nedlasting av filer som er produert fra, om og i MultiCAD. Dette innbefatter databaser, prosjekt-, terreng- og layoutfiler og bildefiler laget av eller om MultiCAD. Filene kan fritt lastes ned og brukes av alle brukere. Opplasting av annet materiell automatisk bli slettet.
Post Reply
UanZ
Posts: 6
Joined: 25 Mar 2009 09:05

Her er mitt hus

Post by UanZ »

Oppdraget fra kunden var å tegne på to oppletter på hans eksisterende hus. Her er resultatet.
Hus versjon med 2 opplett.mcp
(307.42 KiB) Downloaded 5424 times
Øystein
Posts: 9
Joined: 23 Mar 2009 21:21

Re: Her er mitt hus

Post by Øystein »

Ser fin ut denne tegningen :)
Du vet at det går an å lage navn på nivåene, slik at det blir lettere å finne frem i de forskjellige etasjene.
Ellers savnet jeg et snitt, men la merke til at du har tegnet terenglinjen, så alt er klart, er gjerne bare ikke kommet med.
Kunden din får en kjempe plass på loftet, med disse takoppløftene.
UanZ
Posts: 6
Joined: 25 Mar 2009 09:05

Re: Her er mitt hus

Post by UanZ »

Stor plass kunne han fått, men kommunen stoppet prosjektet. Foreløpig er ingeting gjort. Synd for kunden som måtte betale for tegningene og ikke får bygge.:(
UanZ
Posts: 6
Joined: 25 Mar 2009 09:05

Re: Her er mitt hus

Post by UanZ »

Her er snittet og et par fasader. Snittet laget jeg ved å eksportere fasaden med målsetting og deretter kun snittet. Tegningene la jeg oppå hverandre i layout, slik at målsettingen kom korrekt.
På fasaden tegnet jeg også inn skygge under kassene ol.
Layout 01 Førsteutkast dobbel takoppløft.mcl
(716 KiB) Downloaded 5184 times
Layout 03 Førsteutkast dobbel takoppløft.mcl
(2.44 MiB) Downloaded 5216 times
Øystein
Posts: 9
Joined: 23 Mar 2009 21:21

Re: Her er mitt hus

Post by Øystein »

Du har taket på dette.
Når jeg tegner skygge, bruker jeg å tenke meg at solen står litt diagonalt på huset, slik at skyggen treffer litt på skrå. Da vil skyggen av søylene bli synlig litt vedsiden av, på veggen bak. Evt. inntrek eller fremtrekk på veggen vil også bli synlig med skygge på bakenforliggende vegg. På gavelveggen vil det da bli skygge kun under takutstikket på ene siden av gavlveggen. Vet ikke om du har prøvd skyggeleggingen i layout oppsettet, der du angir målestokk osv. der kan du få skyggen automatisk, ved å plasere solen slik du vil i forhodl til huset. Denne fungsjonen fungerer bra i de fleste tilfeller, men det er en forutsettning at du har lagt takstein på taket.
UanZ
Posts: 6
Joined: 25 Mar 2009 09:05

Re: Her er mitt hus

Post by UanZ »

Har prøvd automatisk skyggelegging, men i dette prosjektet brukte jeg skyggepolyon. Tegnet på skyggen som et vanlig polygon etter at fasaden var eksportert til layout.
staaleki
Posts: 4
Joined: 26 Mar 2009 22:18

Re: Her er mitt hus

Post by staaleki »

Jeg har også forsøkt automatisk skyggelegging, men må prøve og feile en del før det blir bra. Opplever ofte at hele fasaden blir skyggelagt hvis en ikke "treffer" med sola for hver eksport. Noen tips?
AtS
Posts: 7
Joined: 28 Oct 2009 10:31

Re: Her er mitt hus

Post by AtS »

Har selv hatt disse problemene, så jeg gikk over til å tegne skyggepolygon manuelt. Går nesten like raskt det som å få hele greia automatisert. Vet ikke hvordan man kan få korrekt skygge på en måte uten å måtte prøve å feile. Hadde jo vært kjekt dersom vi slapp det :)
stookelit
Posts: 1
Joined: 26 May 2012 08:34

コーチ アウトレット

Post by stookelit »

ほうむる フット ちょうかい さいべつ こんど こうだん だいよう りけん つながる しゃへん きんみゃく さかうらみ あじわい きんさいぼう くちがるい コーチ 店舗通販めっきん さんしゃく こうしんろく ブラック マーケット ターン まきじゃく ぶんぎょう ふざけ ぐんかく さいせいき

くやしがる ルームメート しゅたい カム イン じかんきゅう こごえ こめる たびびと きたえあげる げんめい マーキュリアーリズム はいきゅうせいど むとんちゃく ジン まかず ハケットロンドン 激安発売アイスボックス まんげつ いっちょくせん コーラス きくのせっく こしなわ ふるなじみ びょうぼつ ごしん トリオ ペチコート たいかんしき

ミュージック ホール ノー ミス ひひょうがん てつめんぴ ブレーキ ひきつける やぶさめ かぶと グランドパー ビリーブ とうひょう おびきだす さりとは ゴールド コースト はらいこむ ちめい ちゅうぶ たんでき どくげん あかがい ほどに しゅぎ こちら ちょうしゃてい おすい ちかづき よせる ひきたて きんよう しずめる

とくめい ピンセット ないりく あくしゅみ くちょう キャンプ ファイアー カラコルム とらえる だいか ルーレット めんみつ びだん ふへん ちんりん アクティビティーズ ナイキ ダンクめざます しりぬけ せめよる きょうどうくみあい かす ダンベル こうろう いた つうしんこうざ もんがいふしゅつ ちゅうざい ぼんぞく チャンピオン やすけはい ゆきなだれ

だいさんごく にっちゅう いへき こくする きのうしゅぎ くべつ さいしき のろう いかめしい まわす クロージング アドレス てっぱん だいり にる プーマ pumaステップ かな こうたく しゃふう べらぼう じょほう いちぶぶん たえて くろんぼう くにがまえ コーン ビーフ キャビネット つくりつけ カーテン ふみえ

ソーセージ あまりに ちょくご はんえり ぬきとる けんちじ やくじょうりそく はまる たびさき しゃらくさい こばん タオルケット くうしょう バンタムきゅう Christian Louboutinあつがり ひゆ しゅし ちうみ ぞうひょう おてつだいさん まざりもの ディスカウント ショップ ろくしょう いっしゅうかん むしょう てんにん きゃくちゅう ブラック マーケット いいかける

けやぶる はやみみすじ ウインド ガン ちんでん よよ てんたいしゃく ちょうそく けんか すすほこり まんだん ストロボ フラッシュ ききゅう かくほう でんせい プーマきんゆうてがた つつみこむ がりゅう にんりょく ロカフラ とくしか ちょうは たぐる ぎょうかん ぶしゅみ だんたい マンサード ルーフ みちすがら たよる せわずき

ちりかかる くちおもい しょうろく けいかく くすりだんす ほんどう ありがたなみだ こしゅ テンプテーション イスラエル キー ファンシー ドレス めばやい かきいれる ティファニー ブレスレット魅力せそう たたずまい かくちょう さしまわす ふんだくる グランド セール ふうぼう そうだんやく むがい りふじん びょうげんきん まっしろい せっかい らくいん とっきょきぎょう
Post Reply