Vise elektriker og rørleggerrør

Dette forumet brukes til å diskutere MultiCAD generelt
Post Reply
jonkleiv
Posts: 2
Joined: 23 Mar 2009 19:01

Vise elektriker og rørleggerrør

Post by jonkleiv »

Kunne gjerne tenkt meg å kunne vise og tegne EL.punkt, og rørl.rør, spesielt gjelder det rørleggerrør
hvor det går i grunnen f.eks. Kunne også vært kjekt å tegne inn noenlunde kontakter og lyspunkt og.
Dette kan vere meget praktisk for seinere å gå inn å sjå kor de går hen.
MultiCAD
Posts: 119
Joined: 06 Mar 2009 14:03

Re: Vise elektriker og rørleggerrør

Post by MultiCAD »

Hei
Lyspunkter og stikkontakter er lagt inn i databasen til MultiCAD 2010. Filene ligger under gruppen "Diverse" og "Elektro". Vi har også lagt inn 2D symbolene til disse punktene i tilfelle det er av interesse for noen brukere. Ang. rørleggerrør har det vist seg å bli for komplisert for brukerne å tegne dem ut. Har du en god løsning her tar vi gjerne imot. Inntil videre kan du tegne ledningsnett med løse linjer og heller skille dem med forskjellig farge/linjetype
kleiven
Posts: 3
Joined: 22 Jul 2010 12:53

Re: Vise elektriker og rørleggerrør

Post by kleiven »

MultiCAD wrote:Hei
Lyspunkter og stikkontakter er lagt inn i databasen til MultiCAD 2010. Filene ligger under gruppen "Diverse" og "Elektro". Vi har også lagt inn 2D symbolene til disse punktene i tilfelle det er av interesse for noen brukere. Ang. rørleggerrør har det vist seg å bli for komplisert for brukerne å tegne dem ut. Har du en god løsning her tar vi gjerne imot. Inntil videre kan du tegne ledningsnett med løse linjer og heller skille dem med forskjellig farge/linjetype
Hvordan eller hva er "løse linjer" for noe da..??
User avatar
Hammy
Posts: 6
Joined: 25 Feb 2009 22:26

Re: Vise elektriker og rørleggerrør

Post by Hammy »

Løse linjer er alle de linjene som kan tegnes i multicad som ikke er lukket; f.eks. rektangel, sirkel ol.
Disse linjene ligger på tegnemenyen:
Untitled.png
Untitled.png (36.05 KiB) Viewed 15398 times
Fra venstre er det ikon: 9,10,14,15,16,20,21,24,26,28
Jeg vil ha den kaka..! Jeg sa den kaka var søppel! Men jeg liker småkaker.......... :cry:
Post Reply